Spring naar de inhoud
Home » Customer-Centric Selling

Customer-Centric Selling

Eindelijk een training die echt inspeelt op hetgeen we nu nodig hebben.

ZAAKVOERDER GARAGEBEDRIJF REGIO LUIK

60 % van prospecten

  • Weten wat ze kunnen besteden
  • Weten wat hun behoeften zijn
  • Weten in welke producten ze geïnteresseerd zijn

Zonder tussenkomst van leverancier

De klant van vandaag is mondiger geworden en beter geïnformeerd. Meer dan ooit zoekt de klant niet zozeer naar de beste prijs, maar eerder naar een partij waar de klant de meeste waarde krijgt voor zijn geld.

Tot op heden worden autoverkopers nog niet getraind in het omgaan met deze nieuwe klant.

Spanningen dreigen te ontstaan. De verkoper tracht goed bedoeld behoeftes te analyseren met open vragen, terwijl de klant op zijn honger blijft zitten. Vaak resulteert het verkoopsgesprek in een onderhandeling, waarbij er alleen over prijs gesproken wordt.

We gaan niet verbeteren hoe men verkoopt. We veranderen hoe men verkoopt.

Streamline Consulting

Customer-Centric Selling

  • Opbouwen van langetermijnrelatie
  • Zoeken van meerwaarde voor zowel klant als leverancier
  • Evolueren van verkoper tot coach
  • Verkoop je bedrijf, niet je product

Enkele thema’s die aan bod komen zijn

  • Aanleren van SPIN-methode
  • Gebruik van INSIGHT vragen in tegenstelling tot OPEN vragen
  • Verschil tussen Transactional Sales en Enterprise Sale
  • Meerwaarde van online Leads
  • Customer Decision-Making Unit
  • Dualiteit in meerwaarde zoeken voor klant en leverancier
  • Verband tussen waarde voor klant, voordelen voor klant en prijs
  • Case Studies en oefeningen

Contacteer ons voor meer info.

Uniek in onze opleidingen zijn de gratis opvolgmomenten met deelnemers. Zo zijn we zeker dat uw investering rendeert.

Continously challenging the automotive benchmark for an engaged and responsive customer service.